Uppstart i EFS-kyrkan

Nu i söndags var det dags för första gudstjänsten för hösten. Det blev en välbesökt samling med temat ”Medvändare” som handlade om att vi alla har en uppgift att uppmuntra och visa andra möjligheterna i livet och att vi själva skulle vara öppna för vad Gud vill vända oss om till.

Olof Viklund berättade om spännande saker som var på gång i kyrkan, en blåssektion från Station Street Band bjöd på både fanfar och klassisk musik, Kicki Viklund och Mästerskapet bjöd på underbar musik och komp till psalmerna. Alltihop leddes med trygg hand av Clara Lundström. Predikan hölls av Roger Wikström som berättade om Beethoven, avokados, garderobsklotter och vägskyltar ur ett Jesusperspektiv.

Lyssna på gudstjänsten här: