Gå direkt till textinnehållet

Söndagsgudstjänster

EFS-kyrkan har två typer av ordinarie gudstjänster. Var annan söndag, dvs udda veckor, är det en gudstjänst som i stort följer Svenska kyrkans ordning; varannan gång gudstjänst och var annan mässa. Jämna veckor är det en sk iCentrumgudstjänst. Alla gudstjänster leds av någon av våra medlemmar, och oftast medverkar någon av föreningens körer eller andra inbjuda musiker.

Våra präster predikar oftast på udda söndagar, medan det oftast är en lekman som predikar när det är iCentrum. Under gudstjänsten finns det alltid Söndax, söndagsskola för de yngre barnen, när det är iCentrum träffas även Tweens. Efter gudstjänsten samlas vi för kyrkkaffe och gemenskap.

Välkommen du också!